Suomi 105-vuotta, itsenäisyyspäivän juhla 06.12. 2022

Kalevan suuponnistuksen Aurinkorannikon Suomen 100-vuotisjuhlien jälkeen Kaleva sai itsenäisyyspäivän juhlat järjestettäväkseen uudestaan 06.12.2022. Hallitus valitsi juhlan teemaksi Nuori, kansainvälinen Suomi ja pyrki valitsemaan ohjelman sisällön ja suorittajat sen mukaisesti.

Ohjelma alkoi juhlavasti pianisti Markus Ollilan ja tenori Aapo Korhosen esittämällä Finlandialla, jonka jälkeen puheenjohtaja Hannu Vuori johdatteli tervetuliaissanoissaan juhlan teemaan. Presidentti Sauli Niinistön tervehdyksen jälkeen esiintyi Aurinkorannikon kuoro, joka esitti Jukka Kuoppamäen Juuret Suomessa ja Arvon mekin ansaitsemme. Tilaisuuden teeman mukaisesti nuorekkuutta toivat Aurinkorannikon suomalaisen koulun sekä Talent School Noora Karman oppilaat. Heidän värikkäät, vaihtelevat ja innostuneet esityksensä saivat yleisön jakamattoman suosion. Suurlähettiläs Sari Rautio valotti puheessaan monipuolisesti juhlan teemaa. Valtiopäiväneuvos Markus Aaltonen toi juhlaan Suomi-Seuran ja Ulkosuomalaisparlamentin ja Fuengirolan kaupunginjohtaja Ana Mula isäntäyhteisön tervehdyksen.

Pianisti Elsa Sorvari ja huilisti esittivät Heimo Kasken Finale Allegron sekä Sibeliuksen Romanssin ja Nocturnen. Ennen Maamme-laulua Ollila ja Korhonen esittivät vielä Merikannon kappaleet Soi vienosti murheen soitto ja Mä oksalla ylimmällä.

Juhlan ohjelma on nettisivujen osiossa Jäsenkirje

Puheenjohtaja Hannu Vuori toivottaa vieraat tervetulleiksi
Suulähettiläs Sari Rautio piti juhlapuheen
Kaupunginjohtaja Ana Mula esitti espanjalaisen isäntyhteisön tervehdyksen