« Takaisin julkisille sivuille

VUODEN 2020 HALLITUS

Yleiskokous 25.11.2019 valitsi Kulttuuriyhdistys Kalevan hallituksen puheenjohtajaksi uudelleen Hannu Vuoren. Hallituksen jäseniksi valittiin Annukka Salonen, Anneli Pekkala, Aurora Ahola, Asko Aulanko ja Leena Meilahti.

Hallitus järjestäytyi ensimmäisessä kokouksessa tammikuussa 2020 siten, että Annukka Salonen jatkaa varapuheenjohtajana ja Aurora Ahola rahastonhoitajana. Sihteerin tehtävät siirtyivät Leena Meilahdelle ja Asko Aulunko otti vastuulleen tiedottamisen.

Hallitus jäi syksyn yleiskokouksen jälkeen edelleen alimitoitetuksi. Sen vuoksi yleiskokous valtuutti hallituksen etsimään vielä yhtä jäsentä, jonka kevään varsinainen yleiskokous voisi valita, mikäli hyväksyisi ehdokkaan. Ehdokas löytyikin ja varsinainen yleiskokous vahvisti Taru Marita Niemen valinnan hallituksen jäseneksi. Hallitus on siten vuosikausiin ensimmäisen kerran täysilukuinen.

Hannu Vuori, puheenjohtaja
hannu.vuori@hotmail.com
Puh. 678 412 179
Lisäksi: Matkojen suunnittelu ja toteutus

Koska olen aina pitänyt opiskelusta, minulle on kertynyt lääketieteen ja kirurgian tohtorin, valtiotieteen lisensiaatin (sosiaalipolitiikka) ja Master of Arts (sosiologia) tutkinnot. Toimittuani Suomessa professorina siirryin Maailman Terveysjärjestöön, jonka palveluksessa olen ollut mm. tutkimusjohtajana ja entisen Jugoslavian humanitaarisen avustusohjelman johtajana. Viimeinen YK-tehtäväni oli Kosovon terveysministerinä. Kulttuurin alalla minua kiinnostavat erityisesti kirjallisuus ja kuvataiteet. Lisäksi olen melko parantumaton keräilijä.

Annukka Salonen, hallituksen jäsen, varapuheenjohtaja
annukka.sal@gmail.com
Puh. 670 616 296

Valmistuin sairaanhoitajaksi Savonlinnassa v. 1968  ja toimin sairaanhoitajana noin 15 vuotta, suurimman osan ajasta Helsingissä Allergiasairaalassa. Välillä olin 5 vuotta tuotantosihteerinä äänilevy-yhtiössä ja pari vuotta tuotantopäällikkönä lasten kasetteja tuottavassa yrityksessä. Vuonna 1988 aloin opiskella erilaisia vaihtoehtohoitoja ja hierontaa, joita myös opetin helsinkiläisessä luontaislääketieteen instituutissa. Perustin oman hoitolaitoksen Helsinkiin 1991. Espanjaan muutin syksyllä 1993 ja olen toiminut täällä yrittäjänä siitä lähtien, joskin olen nyt eläköitymässä.

Leena Meilahti, hallituksen jäsen, sihteeri 2020-
leena.meilahti@gmail.com
puh. +34 691 916 141

Olen käynyt syntymässä Tampereella. Koulutukseltani olen yo-merkonomi. Isän ja edesmenneen ensimmäisen puolisoni työn takia (he lensivät Suomen Ilmavoimissa - myös tyttäreni on lentäjä) olen muuttanut paljon ja "kiertänyt Suomen vastapäivään” ainakin kaksi kertaa.

Työkenttänä erityisesti yliopistomaailma on minulle tuttu: olen työskennellyt mm. Jyväskylän ja Lapin yliopistoissa, viimeisin pesti oli Aalto-yliopistossa johdon assistenttina.

Vapaaehtoistyö on aina kiinnostanut minua, olin pitkään mukana näkövammaistyössä Rovaniemellä ja Helsingissä. Naisten Pankki on myös tullut tutuksi.

Asuin Kalliossa monta vuotta ja pidin kovasti kaupunginosan jännittävästä ilmapiiristä, siellä osallistuin myös Helsingin Polkupyöräilijöiden tempauksiin.

Kuvataiteet ja kaunokirjallisuus ovat minulle läheisiä (maalailen itsekin).

Kulttuuriyhdistys Kalevan pyyteetöntä toimintaa arvostan suuresti.  Kirjakauppa Hemingwayn päivystyksessä tapaa mielenkiintoisia ja jännittäviä persoonia. Yrjö Risusen palattua Ruotsiin sain tiedottajan tehtävän hoitaakseni.

Aurora Ahola, hallituksen jäsen, rahastonhoitaja
Aurora.M.Ahola@gmail.com
Puh. +34 681 657 659

Olen tullut Costalle syksyllä 2015. Kaleva ja Málaga löytyivät heti ja sinetöivät siten talviasumisen paikan Espanjaan. Siirtyminen Turusta ja sen filharmonisen orkesterin ystäväyhdistyksestä Aphilasta ja sen puheenjohtajuudesta Kalevaan olikin varsin luontevaa. Klassinen  musiikki on ollut  aina suosikkilajini, mutta juristin ura vei turvallisempana voiton konservatoriosta ja bel cantosta. Toimin lähes koko työurani suomalaisessa valtionhallinnossa, sekä oikeushallinnon että siviilihallinnon puolella johtajatehtävissä lyhyitä hovioikeusuran esittelijän tehtäviä lukuunottamatta.

Minulle on määritelty vastuualueeksi rahastonhoitaja alkaen vuodesta 2017,mutta tulen toimimaan myös päivystäjänä Hemingwayssa helpottaen sillä tavalla muiden työtaakkaa.

Asko Aulanko, hallituksen jäsen, tiedottaja
asko.aulanko@gmail.com
Puh.+358 44 543 6404 / +34 693 492 079

Olen syntynyt Sääksmäellä, joka liitettiin vuonna 1973 sen entiseen myllykylään -Valkeakoskeen.

Päästyäni ylioppilaaksi 1972 ja suoritettuani varusmiespalveluksen muutin Ruotsiin talveksi – niitä talvia tuli ja meni yli kolmekymmentä…

Opiskelin taloustiedettä Umeån yliopistossa.

Muutin 70-luvun lopulla Saksaan, jossa jatkoin opiskelua ja olin samalla töissä Hannoverin yliopistossa - ’wissenschaftliche hilfskraft’-nimikkeellä.

Toimin 25 vuotta Eskilstunassa yritystalouden opettajana lukiossa ja myöhemmin myös saman lukion hallinnossa.

Siirryin 2006 Päivölän opiston rehtorin toimeen Valkeakosken Sääksmäelle ja tästä toimesta pääsin myös eläkkeelle 2017 (www.paivola.fi).

Joskus jo yli 20 vuotta sitten syntyi ajatus muuttaa aktiivisen työelämän jälkeen jonnekin Välimeren ympäristöön. Koska olin luonut työtehtävieni johdosta kontakteja Fuengirolaan, niin se sinetöi valintani muuttaa Aurinkorannikolle.

Olen mielelläni ottanut osaa yhdistystoimintaan ja olen toiminut puheenjohtajana mm: Varusmiestoimikunta PsvP, Eskilstunan Ruotsin Suomalainen Opettajaliitto, Eskilstunan Ruotsinsuomalaisen Koulun säätiö, Eskilstunan Suomi-seura, RC Tohka (Valkeakoski), Sääksmäki-seura, Rannikkopataljoona (Aurinkorannikko).

Minulla on kaksoiskansalaisuus - Suomen ja Ruotsin.

Anneli Pekkala, hallituksen jäsen, Taide & Tapas
pekkala.irmaanneli@gmail.com
Puh.+358 400 594561 / +34 696 804 614

Olen kauppateknikko, ravintolapäällikkö, ravintoloitsija , myös keittiömestarin taidot on. Harrastuksia golf, tietokilpailut, jooga ja yleinen uteliaisuus. Kulttuurin saralta kiinnostaa musiikki kaikissa muodoissaan rockista sinfonioihin.

Kalevassa vastuualueena onkin muun muassa konserttimatkojen järjestäminen Annukka Salosen kanssa.

Raija Peisa-Ruiz, Jäsenrekisteri ja jäsenmaksut
rpeisajruiz@yahoo.com
puh. +34 615 699 489

Valmistuin diplomikielenkääntäjäksi Tampereen Kieli-instituutista v. 1970.  Koska (pelkästään) englanninkielen kääntäjille ei oikein ollut tyäpaikkoja, päädyin erään sukulaiseni ehdotuksesta Ulkoasiainministeriöön toimistoapulaiseksi (odottamaan sitä kääntäjän paikkaa).  Suureksi onnekseni minut sijoitettiin Lehdistö- ja kulttuuriosastolle, joka takasi erittäin mielenkiintoisen työympäristön ja mielekkäitä tehtäviä.  Seuraavana vuonna sain siirron New Yorkin Pääkonsulinvirastoon, jossa jatkoin samanlaisten tehtävien parissa Kulttuurineuvoksen sihteeri/avustajana, ja vihkiydyin koko sielullani suomalaisen kulttuurin tunnetuksitekemiseen.  V. 1980 avioiduin USAssa pysyvästi asuvan Espanjan kansalaisen kanssa, erosin Pääkonsulinvirastosta, mutta palasin sinne takaisin muutaman kuukauden kuluttua ja jatkoin lehdistö- ja kulttuurialan parissa vuoteen 1991, jolloin mieheni kanssa päätimme palata Eurooppaan. Asetuimme Madridiin, josta mieheni oli kotoisin ja n. vuoden kuluttua sain ‘kutsun’ astua heti palvelukseen Matkailun Edistämiskeskuksen Madridin toimistoon hoitamaan (pikaeron ottaneen) kirjanpitäjän tehtäviä.  Kulttuuri siis muuttui matkailuksi, mutta Suomen tunnetuksitekeminen oli edelleen alani.  Jäin pois töistä jo v. 2007 muuttaessani tänne Aurikorannikolle.  Liityin Kalevaan samana vuonna, jolloin joulukuussa järjestimme Suomen itsenäisyyden 90-vuotisjuhlan.

TAPAHTUMAT JA TIEDOITUS

JÄSENREKISTERI, OSOITTEET JA JÄSENMAKSUT