"Meidän meremme: "Maaliskuun Taide ja Tapas-retki Málagan Museo Alboraniaan

5.2.2020

Puolipäiväretki Museo Alborániaan pe 6.3.2020 bussimatkana. TÄYNNÄ 15.2.2020. Jonoon voit ilmoittautua "Ota yhteyttä lomakkeella".

(Ilmoittautuminen ja ) maksu Kalevan tilille viimeistään 2.3.  HUOM! ilmoittautua voi enää vain jonoon Ota yhteyttä lomakkeella. Maksu vain, jos saatte tiedon, että pääsette varasijalta mukaan.

Mar Alborán – meidän meremme

Maaliskuun Taide & Tapas poikkeuksellisesti perjantaina 6.3.2020m klo 12.00

Málagan Museo Mar Alborania

Bussi Fuengirolasta lähtee klo 10.00 ja poimii osallistujat konserttipysäkeiltä.

Hinta jäseniltä 38€, ei jäseniltä 48€, sisältää bussikuljetuksen, pääsylipun, opastetun tutustumisen museoon, videoesityksen meren synnystä ja historiasta sekä tapasaterian juomineen museon tiloissa.

Tilaisuus kestää noin 3 tuntia.

Tavanomaisen esitelmän sijaan suuntaammekin Málagaan museo Alboraniaan.

Alborán on Välimeren läntisin, Costa del Solin ja Marokon väliin jäävä osa.

Siis se osa, jonka rannalla me aikaamme vietämme, jossa uimme ja jota ihailemme.

Atlantin vaikutus tälle alueelle on varsin suuri ja sen eläimistö, kasvillisuus ja historia poikkeavat melkoisesti muusta Välimerestä. Alueella on myös ajoittain maanjäristyksiä aiheuttava mannerlaattojen leikkauspiste. Malagan satamassa sijaitseva pienehkö, mutta mielenkiintoinen museo kertoo sanoin, kuvin ja esinein ”kotimerestämme” ja sen ihmeellisyyksistä.

Kuinka moni on tullut ajatelleeksi, että meressämme on mm. toistakymmentä hailajia ja monta muuta yllättävää asiaa.

Opastetun museokierroksen ja videoesityksen jälkeen siirrymme suurelle terassille, suoraan sataman yläpuolella, ihailemaan sataman elämää ja maisemia. Samalla nautimme tapasaterian juomineen.

Cocktail tyylinen tarjoilu sisältää: Vino tinto, vino blanco, cerveza, agua, bocaditos variados, canapés variados, Brochetitas sanas Málaga, tabla de quesos variados,

milhojaldres de frutas, café y té