Suomi 100

Suomen 100-vuotista itsenäisyyttä juhlittiin Aurinkorannikolla näyttävästi. Suomi-Seuran ulkosuomalaisten järjestämistä juhlavuoden tapahtumista pitämän kirjanpidon mukaan Aurinkorannikolla järjestettiin ylivoimaisesti näyttävimmät juhlat.

Aurinkorannikon Suomalainen Neuvottelukunta haki Valtioneuvoston hyväksymistä juhlavuoden tapahtumakokonaisuudelle nimeltään Suomi 100 Espanjan Aurinkorannikolla. Valtioneuvosto hyväksyi projektin juhlavuoden viralliseen tapahtumaluetteloon ja antoi meille oikeuden käyttää juhlavuoden logoa.

Neuvottelukunnan jäsenet järjestivät vuoden aikana kaikkiaan 30 tapahtumaa, joista Kaleva lähes puolet eli 14. Kaleva sai vastuun sekä itsenäisyyspäivän pääjuhlasta (kuvasarja erikseen otsikon Suomi 100: Itsenäisyyspäivän pääjuhla alla) että kaikkien oheistapahtumien koordinoinnista. Kalevan nettisivut palvelivat projektin virallisena kalenterina.

Suomi 100 vuotta Espanjan Aurinkorannikolla, tapahtumakalenteri

2017

28.01. Kivikasvot: Konsertti Made in Finland, kunnianosoitus suomalaiselle kevyelle musiikille, Palacio de la Paz (Leijonat)

18.02. Nuorten pianoakatemia: Samuel Eriksson, Liisa Smolander, Leevi Ollila ja Tarmo Peltokoski: Pianokonsertti, Málagan