TÄYNNÄ! Meidän meremme - puolipäiväretki, Museo Alborania

Aika: 6.3.2020 klo 12:00 - 15:30
Paikka: Museo Alborania, Málaga

Poikkeuksellisesti retki maksetaan Kalevan pankkitillille, jäsenet 38 € ja vieraat 48 €,  viimeistään 2.3.

Maksu sisältää opastuksen museossa, mittavat tapakset ja viinit sekä bussikuljetuksen Kalevan konserttibussin reittiä. Lähtö Mezquitan pysäkiltä klo 10:00.

Mar Alborán – meidän meremme

Maaliskuun Taide & Tapas poikkeuksellisesti perjantaina 6.3.2020m klo 12.00

Málagan Museo Mar Alborania

Bussi Fuengirolasta lähtee klo 10.00 ja poimii osallistujat konserttipysäkeiltä.

Hinta jäseniltä 38€, ei jäseniltä 48€, sisältää bussikuljetuksen, pääsylipun, opastetun tutustumisen museoon, videoesityksen meren synnystä ja historiasta sekä tapasaterian juomineen museon tiloissa.

Tilaisuus kestää noin 3 tuntia.

Tavanomaisen esitelmän sijaan suuntaammekin Málagaan museo Alboraniaan.

Alborán on Välimeren läntisin, Costa del Solin ja Marokon väliin jäävä osa.

Siis se osa, jonka rannalla me aikaamme vietämme, jossa uimme ja jota ihailemme.

Atlantin vaikutus tälle alueelle on varsin suuri ja sen eläimistö, kasvillisuus ja historia poikkeavat melkoisesti muusta Välimerestä. Alueella on myös ajoittain maanjäristyksiä aiheuttava mannerlaattojen leikkauspiste. Malagan satamassa sijaitseva pienehkö, mutta mielenkiintoinen museo kertoo sanoin, kuvin ja esinein ”kotimerestämme” ja sen ihmeellisyyksistä.

Kuinka moni on tullut ajatelleeksi, että meressämme on mm. toistakymmentä hailajia ja monta muuta yllättävää asiaa.

Opastetun museokierroksen ja videoesityksen jälkeen siirrymme suurelle terassille, suoraan sataman yläpuolella, ihailemaan sataman elämää ja maisemia. Samalla nautimme tapasaterian juomineen.

Cocktail tyylinen tarjoilu sisältää: Vino tinto, vino blanco, cerveza, agua, bocaditos variados, canapés variados, Brochetitas sanas Málaga, tabla de quesos variados,

milhojaldres de frutas, café y té